Tatil Sonrası Saç Bakımı

27 Eylül

Herkese merhaba!
Havalar artık soğudu ve yaza veda ettik! Yazın tatilde, güneşten, havuz veya deniz suyundan yıpranan saçları onarma zamanı geldi çattı. Bu konuda ben tatilden döndükten sonra saçıma nasıl bir bakım uyguluyorum sizinle paylaşmak istedim. Umarım faydalı bir yazı olur, keyifli okumalar..




Öncelikle kuaförün yolunu tutuyorum! Kuaförde bakım yaptırmıyorum zaten kuaförde saatlerce durmayı hiç ama hiç sevmiyorum bakım kısmını evde kendim yapıyorum. Kuaförde saçlarımın kırıklarını aldırarak yıpranmış ve kırılmış saç uçlarından kurtuluyorum. 

Daha sonra şampuan ve saç bakım ürünlerimi onarıcı özellikte olanlardan seçip, uygulamaya başlıyorum. Bu konuda da aynı serinin ürünlerini kullanmaya özen gösteriyorum. Nedense aynı seriden ürünleri kullanınca daha etkili olduğunu düşünüyorum. Saçımı şampuanladıktan sonra duşta saç kremi mutlaka uyguluyorum. Hafta da bir de aynı serinin saç maskesini uygulamayı ihmal etmiyorum.



Ve en önemli nokta yazın maalesef sıcaklardan dolayı her gün duş aldığım için saçlarımda buna alışıyor. Bu düzenden saçlarımı vazgeçirmeye çalışıyorum. Günde 2 kere yıkamaya özen gösteriyorum. Bu konuda da gün içerisinde yağlanan saçlarım için kurtarıcım Kuru Şampuanlar oluyor. Ben uzun zamandır Batiste markasının kuru şampuanlarını kullanıyorum. 

Gelelim birde haftada 2 gün yaptığım bakıma! Saçlarıma 4-5 ayda bir ombre uygulaması yaptırıyorum. Boyalı saçlarım olduğu için güneş saçlarımı daha çok yıpratıp kurumasına neden oluyor. Ne kadar yukarı da saçlarım yağlı desemde güneş zaten saç uçlarımı kurutup bakımsız cansız görünmesine neden oluyor. Hafta da 2 günde bu yüzden organik Hindistan ceviz yağı kullanıyorum. Hindistan cevizi yağı sayesinde saçlarım hem kaybettiği nemine kavuşuyor, hem yumuşacık oluyor hemde o cılız görünümü kaybedip bakımlı ışıltılı görünmesine yardımcı oluyor.


Bunları yaparken birde saçlarıma ısı kullanımını azaltıyorum. Düzleştirici ve maşayı özel günler dışında kullanmamaya çalışıyorum. Onun yerine napıyorsunuz derseniz şöyle bir öneri verebilirim. Ben yatmadan önce saçlarımı dolayarak yukarıda topuz yapıp yatıyorum ve saçlarımı sabah açtığımda dalga dalga oluyor. Bu yönteme ek isterseniz örüpte yatabilirsiniz. Sabah açtığınız da dalgalı saçlara kavuşabilirsiniz. Bunların hiçbirini yapmakta istemezseniz günlük hayatınızda toplu yada örgülü modelleri kullanabilirsiniz. 

Sevgilerimle..


  • Share:

You Might Also Like

4 yorum

  1. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/ozlemin-dunyasindan.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Hindistan cevizi yağının saça faydası gerçekten saymakla bitmez. Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizi de kendi bloguma bekliyorum :) Sevgiler

    http://sargitaderki.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Saç bakımı üzerine paylaştığınız faydalı bilgiler için çok teşekkürler. Emeğinize sağlık.
    Ben de saç bakımı ile ilgili doğal yöntemler denemeyi seviyorum. Saçlarımı daha gür ve hacimli hale getirmek için zeytinyağı ve argan yağıyla saçlarıma maske yapıyorum. Ayrıca bıttım sabunuyla saçları yıkamak da hem saç derisini güzel temizliyor hem de saçları daha parlak ve gür yapıyor. Bu konuyla ilgili tecrübelerimi paylaştığım yazımı, faydalı olması adına ben de sizinle paylaşmak isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/sac-gurlestirme-yontemleri/

    Keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...