Nİ-ŞAN-LAN-DIM! Nişan Masamı Nasıl Hazırladım?

13 Aralık

Herkese merhaba!

Uzun zamandır blogda ve instagram da aktif olamıyorum. Sebebi geleceğimle ilgili mutlu bir adım atmak için hazırlanmamdı. Nişanım için yaklaşık bir aydır yoğun bir şekilde hazırlanıyorum. Herşey istediğim gibi olması için çok çabaladım, araştırdım ve başardım diyebilirim! Benim için beklediğimden güzel geçen ve unutamayacağım bir gece oldu! İnstagram paylaşımlarıma başladığımdan beri birçok soru aldım. Bunun için tüm hazırlığımı neyi nereden aldığımı, yaptırdığımı sizlere de fikir olması için tek bir yazı da toplamak istedim. Umarım keyifle okur ve nişan hazırlığında olan herkes için fikir olur!

Nişanımız için 18.11.2017 tarihine karar verildiğinden itibaren hemen hazırlıklara başladım. 

Öncelikle konseptte karar vermem gerekiyordu. Ben öyle gümüş yada altın sarısı rengin hakim olduğu çok şık masalar düşünmüyordum daha farklı neler yapabilirim diye instagramda ve google da araştırmalara başladım. Nişan tepsilerine bakarken instagram da daha öncede sık sık karşıma çiçek taçları ile çıkan @luleboutique sayfasında bulunan ahşap çiçekli nişan tepsileri gözüme çarptı ve gerçekten çok beğendim ve daha önce çok kişide görmediğim için farklı geldi hemen iletişime geçtim. En beğendiğim renk ikilisi olan turkuaz ve açık yavruağzı renkli çiçeklerden oluşan tasarımı çok beğendim o hazırlanmaya başladı. 
Nişan Tepsim
İnstagram: @luleboutique
Web sitesi: www.luleboutique.com


Bu aşamadan sonra karar vermiştim, konsepttim ahşap ve bu 2 renk (turkuaz-açık yavruağzı) üzerinden devam edecekti. Hemen tüm süsleme organizasyon işlerimi birlikte yapacağımız Didem ile konuşmaya başladık, neler yapabilir, neler hediye verebiliriz diye..
Masaya hediyelerimi, kurabiyelerimi koyabileceğim tepsileri bile konseptte uygun hale  getiren, masa örtüsü, tülü, masa üstünde kullanacağımız şamdanlardan konsept rengime uygun çiçeklere kadar her şeyi tüm detaylarına kadar düşünen Didem'e bu özel günümü emanet ettiğim için çok çok şanslıydım, herşey beklediğimden daha da güzel oldu.



Nişanıma gelen tüm misafirlerime o güne ait anıları bir poşet ile vermek istiyordum. Bu konuda da Didem'den yardım aldım. Konsepette uygun poşet ve her poşete bize özel hazırladığı etiketler çok yakıştı!




Nişanımda en çok istediğim nişan masamın arkasına tülden tag yapılmasıydı. Bu konuda Didem benim beklediğimden daha da güzelini yaptı. Özel günleriniz için böyle arka plan tagları düşünüyorsanız Didem ile iletişime geçebilirsiniz, çok uygun fiyatlara kiralıyor aklınızda bulunsun. 
Organizasyon & Masa süslemesi 
İnstagram: @renkliitasarimlar



Fotoğraflarda nişan masalarında en dikkat çeken unsurlardan biri pasta bunu unutmayın! Çok ihtişamlı bir pasta modeli aklımda hiç yoktu. Sadece  konsepttime uysun ve hayalimde ki gibi 2 katlı bir model olsun istiyordum. Yine instagramda araştırırken Arzu Hanım ile tanıştım. Arzu Hanım ile konuşurken enerjimiz çok uyması iletişimde çok işimize yaradı. Arzu Hanım konseptimi çok iyi anladı. Ben bir kaç örnek gönderdim ve sonuç beklediğimden de güzel oldu! Strafor yuvarlak pasta altını bile ahşap olarak hazırlayıp konseptte uygun hale getirmesi beni daha da mutlu etti. Dantel detayları, kullandığı çiçeklerin renkleri masa düzenim ile tam uydu. Tadı da oldukça hafif ve lezzetliydi. Özel günleri için pasta yaptıracak güvenilir eller arayanlara Arzu Hanım'ı kesinlikle tavsiye edebilirim.

Nişan Pastam
İnstagram: @arzus.bakery



Pasta üstünde şeker hamurundan baş harflerimizi yapmak yerine fotoğraflarda daha güzel şık durabilecek alternatifler arayamaya başladım. Pleksiden yapılmış pasta süslerine denk geldim. Ö  A yazan pasta süsümüz için ben @gatyatasarim ile çalıştım. Nasıl birşey istediğimi örnek ile attım, onlarda bana öncelikle bilgisayar ortamında çalışmasını hazırlayıp onaya sundular, bu şekilde çalışmasını da ayrıca sevdim. Benim onayım doğrultusunda kesimi yapılıp kargolandı. 
Pasta Süsüm
İnstagram: @gatyatasarim


Nişan masasında olmazsa olmaz hala gelen isim balonları! Bende konseptime uygun olan renklerinden Ö ve A harflerinden ve ortada kullanmak için kalp balonlarından tercih ettim. Balonları @partidukkanim'dan nişanımdan birkaç hafta önce aldım.

Baş Harfi ve Kalp Balon
İnstagram: @partidukkanim
Web sitesi: partidukkanim.com


Nişan yapacağım alanın girişine bir karşılama panosu için Arda Tasarım ile çalıştım. Nasıl bir çalışma istediğimin üzerinden uzun uzun konuştuktan sonra birden fazla tasarım örneği ileterek içime en sinenin üzerinde çalışmaya devam ettik. Nişan günü pano girişte durduktan sonra nişan masamın arkasına aldım, çokta yakıştı. İleride de inşallah evimde severek bir duvarımda kullanacağım! Bu arada tasarımı ekstra kalın ve suya dayanıklı panoya basılıyor bu yüzden açık havada rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.

Giriş panosu
İnstagram: @ardatasarim

Nişan masası süslemesinde kullandığım ve gelenlere hediye olarak verdiğim isme özel leziz kurabiyelerimi Sisters' Design yaptı. Yine konspettimde ki renkleri kullandık ve üzerine yüzük sembollerini ekledik. Paketlemesinde yaptıkları ismimize özel etiket tasarımları bana ayrı sürpriz olmuştu.
İnstagram: @sistersdesign_tr
Web sitesi: www.sistersdesign.net



Nişan masamın yanına bir anı köşesi yapma fikrim vardı. Bunun içinde baya araştırma yaptım çünkü artık klasikleşen defter fikrinden çok sıkıldım farklı birşey yapmak istiyordum. Araştırma yaparken @aycann_gozunden sayfasında ki anı kumbarası tasarımına denk geldim ve bayıldım. Konseptte uygun ismimize özel ahşap tasarım yapıldı. Nasıl bir şey anı kumbarası derseniz bir sürü değişik ebatlarda kalpler var bunların içine o gün nişana gelen misafirleriniz notlarını yazıyor ve ahşap tasarımın içine atıyor. İleride de evinizde kullanabileceğiniz harika bir anı kalıyor.
Anı kumbarası
İnstagram: @aycann_gozunden


Ayrıca bu köşemde yaptırdığım ahşap çerçeveliğe ipler asıp süslü mandallar ile siyah beyaz yaptığım fotoğrafları astım. Bu ikisi bu köşede çok güzel oldular.



Nişan masamda pastanın önüne koymak için isimlik arayışına girdiğimde de bununda pleksi değilde ahşaptan olmasını istiyordum. @ankarahobisanat sayfasından birçok çeşitte buldum. 
Ahşap isimlik
İnstagram: @ankarahobisanat
Web sitesi: www.ankarahobi.net



2 tane nişan hatırası hazırlatmıştım ben..

Birincisi konsepttime uygun ahşap kütüklerin üzerinden adımızın yazdığı magnetler.

Ağaç dilim magnet
İnstagram: @tvet_atolye
Web sitesi: www.tvetreklam.com



Diğer hediyemde herkesin masasında yada evinin bir köşesinde kullanabileceği ufak cam kavanozda bulunan mumlarım oldu. Mumlarımın üzerinde adlarımızın yazılı olduğu etiket bulunuyor, ve kurdelaları da renk konseptine uygun yapıldı. Kargoya verilirken o kadar güzel paketlenmiş ki birtanesi bile zarar görmeden elime ulaştı.

Cam kavanoz mum
İnstagram: @cicibiciatolye


Gelelim Nişan gününe nasıl hazırladım! Öncelikle saç ve makyaj için yıllardır gittiğim kuaförüm olan NewOld Etiler'de hazırlandım. Elbisem buz mavisi tonlarındaydı. Göz bölgemde küçük olduğu için hiç koyu göz makyajları düşünmedim çünkü bu sefer fotoğraflarda gözlerim daha küçük ve simsiyah çıkıyor. Daha aydınlık ve ışıltılı bir görünüm istiyordum ve tabi takma kirpiksiz de olmazdı. Müge Hanım'a da neler istediğimi uzun uzun anlattım hatta heyecanımdan da susmadım sanırım :) Sonucu benim içime çok ama çok sindi. Doğal ve aydınlık bir görünüm bırakan bir makyaj oldu. Buradan tekrardan teşekkürler Müge Hanım!
Makyaj: @mugekra 


Saçlar içinse hayalimde nişan topuzları hiç olmadı, daha doğal ama şıkta olabilecek bir model istiyordum. Birkaç örnek resimle Burak Bey'in kafasında ne yapacağı oluştu ve resimlerden daha güzel ve içime sinen bir model ile salondan ayrıldım. Teşekkürler Burak Bey!
İnstagram: @newoldetiler
Web Sitesi: newoldetiler.com



Umarım nişanlanma aşamasında olan herkes için faydalı bir yazı olur!

Sevgilerimle..

  • Share:

You Might Also Like

1 yorum

  1. Allah tamamına erdirsin, bir ömür boyu birliktelik ve mutluluklar dilerim size.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...